آيا امروزه از تبليغات چاپي استفاده مي شود؟ مزايا و معايب استفاده از تبليغات چاپي چيست؟
تبليغات چاپي نوعي بازاريابي است كه با استفاده از رسانه هاي چاپي فيزيكي در سطح وسيعي به مشتريان مي رسد.
تبليغات به صورت نسخه چاپي در انواع مختلف نشريات مانند روزنامه ها ، مجلات ، بروشورها يا نامه هاي مستقيم چاپ مي شوند.
از سال 2015 تا 2019 ، شركت هاي آمريكايي به طور متوسط سالانه 25 ميليارد دلار براي تبليغات چاپي هزينه مي كنند.
در حالي كه اين اعداد در دهه گذشته تا حدودي كاهش يافته است ، تبليغات چاپي همچنان نوعي بازاريابي مناسب و ضروري در بازارهاي خاص است.
اين مي تواند از طريق روشهايي به مشتري بالقوه برسد كه بازاريابي ديجيتال نمي تواند.
انواع تبليغات چاپي قدرتمند امروزي
رسانه چاپي به شما امكان مي دهد برند و محصولات خود را در چندين قالب نمايش دهيد.
برخي از موثرترين انواع تبليغات چاپي عبارتند از:
تبليغات چاپي - روزنامه
تبليغات روزنامه همچنان به عنوان ابزاري مفيد براي بازاريابي پيام براي مخاطبان خاص بسيار مورد توجه قرار مي گيرد.
مصرف كنندگاني كه روزنامه مي خوانند فعالانه هستند.
تبليغات روزنامه نيز مقرون به صرفه ، قابل اعتماد و تأثير ماندگار است.
تبليغات چاپي - مجله
تبليغات مجله اي مي تواند مرحله اصلي برند شما را در نشريات معروف در مناطق نزديك يا ايالات متحده قرار دهد.
نمايشگرهاي با وضوح بالا مي توانند يك جمعيت خاص يا صنعت خاص را هدف قرار دهند و مدتها پس از بستن مجله در خوانندگان مي مانند.
به علاوه ، وقتي صحبت از تبليغات مجله مي شود ، شما فقط محدود به خلاقيت خود هستيد.
تبليغات چاپي - پست الكترونيكي
اگر تحقيق خود را انجام دهيد ، مي توانيد جمعيتي خاصي را از طريق پست مستقيم هدف قرار دهيد.
با استفاده از روش هاي مختلف مي توانيد نتيجه خود را نيز بسنجيد. پست الكترونيكي مقرون به صرفه است و براي گيرنده بسيار شخصي است.
به علاوه ، گزينه هاي انعطاف پذير بسياري بر اساس معيارهاي شما وجود دارد.
تبليغات چاپي - بروشورها
حتي در دنياي مبتني بر فناوري ، تعداد كمي از ابزارهاي بازاريابي شما را در تماس مستقيم با مخاطبان و همچنين بروشورها قرار مي دهند. بروشورها اقتدار ، اعتبار و مارك تجاري شما را در همان قالب ثابت مي كنند.
آنها اطلاعات زيادي را در اختيار شما قرار مي دهند كه مي توانيد در يك جلسه براي صدها نفر توزيع كنيد. بعلاوه ، بروشورها از جمله مقرون به صرفه ترين روش ها براي كسب اطلاع در مورد تجارت شما هستند.
تبليغات چاپي تعاملي امروزي
تبليغات چاپي - نيويا
اين تبليغ چاپي در سال 2014 برنده جايزه بزرگ موبايل در كن شد. اين تبليغ شامل يك مچ بند است كه مي توانيد هنگام دويدن كودكان در ساحل به كودكان خود بچسبانيد. اگر فرزندانتان بيش از حد مجاز سرگردان باشند ، اين برنامه به شما امكان مي دهد فاصله را تعيين كرده و هشدارها را دريافت كنيد.
تبليغات چاپي - موتورولا
اين برند با همكاري Wired همكاري شخصي Moto X را ارتقا داد. افراد مي توانند با فشار دادن دكمه ها رنگ گوشي را تغيير دهند.
تبليغات چاپي - KFC
هنگامي كه مرغ كنتاكي مرغ را براي خدمت در رستوران هاي خود تمام كرد يك كابوس بود اين شركت مجبور شد از مردم عذرخواهي كند.
به جاي ارسال عذرخواهي در رسانه هاي اجتماعي ، رسانه ها و آژانس هاي بازاريابي آن تصميم گرفتند بر روي يك تبليغ چاپي تمركز كنند كه همراه با يك صفحه وب سايت به صورت آنلاين كار مي كند ، جايي كه خوانندگان مي توانند اطلاعات بيشتري كسب كنند.
آگهي چاپي اقدامي جالب بود و از طنز و فروتني براي معاشرت با مشتري هاي خود با عذرخواهي استفاده كرد.
تبليغات چاپي مؤثر
پاسخ اين است ، بله ، اينگونه است.
اگرچه درست است كه تبليغات ديجيتال از تبليغات چاپي به عنوان شكل اصلي بازاريابي در ايالات متحده پيشي گرفته است ، چاپ به اين زودي ها از بين نمي رود. نرخ تبديل بالا ، جمعيت جمعيتي قوي مخاطبان ، شهرت شركت و قالب تعاملي منحصر به فرد چاپ ، آن را سال به سال در جريان اصلي بازاريابي نگه مي دارد. بياييد كمي بيشتر به مزاياي چاپ بپردازيم.
مزاياي تبليغات چاپي در چيست؟
مزاياي تبليغات چاپي عبارتند از:
مناسب زبان آموزان
تصاوير پر زرق و برق در مجلات توجه بسياري از خوانندگان مجله را به خود جلب مي كند. بنابراين اگر طراحي تبليغات جذابي داريد ، نتايج هميشه اميدوار كننده هستند.
تمايل بالاتري نسبت به تبليغات ديجيتال امروزي
تمايل زيادي براي نگهداري در خانه در رسانه هاي چاپي و بازخواني و اشتراك آنها وجود دارد. روزنامه ها و مجلات در مطب پزشك ، كتابخانه يا اماكن عمومي داراي ماندگاري طولاني هستند كه باعث افزايش ميزان آگهي تبليغاتي شما مي شود.
داراي مشتري وفادار
رسانه هاي چاپي داراي يك مشتري وفادار زياد هستند كه ماهها ، شايد حتي سالها ، انتشار را به صورت هفتگي يا ماهانه خريداري مي كنند. بنابراين شما از مواجهه گسترده با تبليغات خود در رسانه هاي چاپي مطمئن هستيد.
قابل انعطاف بودن تبليغات چاپي
تبليغات رسانه چاپي گزينه هاي زيادي دارد. از ويژگي ها ، تبليغات تمام صفحه تا ليست آگهي هاي كوچك به شما امكان انتخاب نوع تبليغ را متناسب با نياز و بودجه شما مي دهد.
مي تواند اعتماد ايجاد كند
تحقيقات نشان مي دهد كه رسانه هاي چاپي يكي از معتبرترين رسانه هاي موجود در اين كشور هستند. از آنجا كه مردم از كساني كه به آنها اعتماد دارند خريد مي كنند ، تبليغات در رسانه هاي چاپي مي تواند فروش شما را بيش از ساير رسانه ها جلب كند.
استفاده چند نسل از تبليغات چاپي
مصرف كنندگان روزنامه ها و مجلات مي توانند از نوجوانان ، بزرگسالان جوان تا افراد مسن متغير باشند ، به شما امكان مي دهد طيف گسترده اي از مخاطبان را به راحتي هدف قرار دهيد.
معايب تبليغات چاپي در چيست؟
تبليغات چاپي علاوه بر مزايا داراي معايبي نيز مي باشد.
نياز به برنامه ريزي دارد
انتشار در رسانه هاي چاپي كاملاً يك پروسه است.
شما بايد آگهي خود را برنامه ريزي كنيد ، كپي آگهي بنويسيد ، كسي را استخدام كنيد تا آن را براي شما طراحي كند و نسخه آگهي را به نشريه تحويل داده و پرداخت را پردازش كند. اين فرايند مي تواند زمانبر و پيچيده باشد.
سخت است مخاطب خاص را هدف قرار دهي
با استفاده از رسانه چاپي ، هدف قرار دادن مخاطبان خاص دشوار است. به عنوان مثال ، هدف قرار دادن افرادي كه مايل به خريد دوربين هستند در رسانه هاي چاپي مانند روزنامه هاي هفتگي امكان پذير نيست.
احتمال برجسته نشدن
هميشه اين احتمال وجود دارد كه تبليغ شما در ميان تبليغات ديگر ناپديد شود زيرا رسانه هاي چاپي تبليغات زيادي را در هر نسخه منتشر مي كنند حتي اگر هزينه تبليغات تمام صفحه را پرداخت كنيد.
سخن آخر
امروزه شركت ها براي نمايش محصولات خود در رقابت هستند .تبليغات انواع مختلفي دارند اما ما در اين مقاله قصد داشتيم شما را با انواع تبليغات چاپي آشنا كنيم و به شما مزايا و معايب اين تبليغات را ارائه دهيم.
در صورت تمايل ميتوانيد نظرات و پيشنهادات خود را با ما در ميان بگذاريد.