تبليغات بيلبورد
كارايي تبليغات بيلبورد چيست؟منظور از تبليغات بيلبوردي چيست؟
تبليغات بيلبوردي چيست؟
تبليغات بيلبورد فرايند استفاده از تبليغات چاپي در مقياس وسيع براي بازاريابي يك شركت ، برند ، محصول ، خدمات يا كمپين است. بيلبوردها معمولاً در مناطق پرتردد مانند بزرگراه ها و شهرها قرار مي گيرند ، بنابراين بيشترين تعداد رانندگان و عابران پياده آنها را مي بينند.
تبليغات بيلبورد براي ايجاد آگاهي از نام تجاري و پخش كسب و كار شما (يا محصول يا كمپين) براي هرچه بيشتر افراد موثر است. از آنجا كه در چنين مناطق شلوغي زندگي مي كنند ، تبليغات در مقايسه با ساير روش هاي بازاريابي بيشترين تعداد بازديد و نمايش را دارند.
انواع تبليغات بيلبوردي
- · تبليغات ايستا
- · بيلبورد سيار
- · بيلبورد ديجيتال
- · بيلبوردهاي تعاملي
- · بيلبوردهاي واقعيت افزوده
- · تبليغات بيلبوردي لامپي
- · تبليغات بيلبوردي روي پل
- · تبليغات بيلبوردي چريكي
تبليغات بيلبوردي ايستا
با داشتن حدود 68٪ از مصرف كنندگان در حالي كه در اتومبيل هستند تصميم خود را براي خريد مي گيرند ، يك تابلوي تبليغاتي كنار جاده مي تواند قسمت مهمي از قيف فروش هر برند باشد. اين شكل از بازاريابي به معناي تهاجمي و مستقيم نيست. اين ظريف است و بيشتر مورد استقبال مصرف كنندگان قرار مي گيرد.
تبليغات بيلبوردي سيار
بر خلاف بيلبوردهاي صفحه نمايش استاتيك كه نمي توانند به جايي حركت كنند ، بيلبوردهاي موبايل اين مزيت را دارند كه مي توانند به مكاني كه جمعيت هستند بروند. اگر يك كنسرت يا يك رويداد مهم اتفاق افتاد ، مي توانيد بيلبوردهاي تلفن همراه خود را هماهنگ كنيد تا بيشتر در آن مناطق ظاهر شوند.
تبليغات بيلبوردي ديجيتال
بيلبوردهاي ديجيتالي از مزيت نمايش فيلم ها و انيميشن ها برخوردار هستند و باعث چشم نوازي آنها مي شود. شما مي توانيد با طراحي و پيام رساني بيلبورد خود خلاق باشيد. گرفتن؟ تبليغ آنها در حدود 3-4 برابر گرانتر از بيلبوردهاي ثابت است.
تبليغات بيلبوردهاي تعاملي
ساخت يك بيلبورد تعاملي بعد جديدي از تعامل را براي برندها ايجاد مي كند. نگاهي به تبليغات بيلبورد يك چيز است اما اينكه بتوانيد با آن درگير شويد چيز ديگري است.
در سال 2016 ، Reebok يك بيلبورد تعاملي با دوربين سرعت با كفش هاي ZPump روي صفحه نصب كرد. سپس رهگذران ترغيب شدند كه از كنار دوربين كنترل سرعت عبور كرده و سعي كنند با سرعت 10.5 مايل در ساعت به اين سرعت ضربه بزنند. سپس تمام كساني كه به دروازه برخورد كردند با ضربات جديد Reebok ZPump 2.0 پاداش دريافت كردند.
تبليغات بيلبوردي واقعيت افزوده
يك نمونه عالي از بيلبوردهاي واقعيت افزوده تبليغات پپسي است كه در يك ايستگاه اتوبوس در لندن نصب شده است. روي اين "پنجره جعلي" بشقاب پرنده ، يك ببر شل ، روبات ها ، يك اختاپوس غول پيكر و ... وجود داشت.
تبليغات بيلبوردي لامپي
بيلبوردهاي ديجيتال تنها انواع تبليغاتي نيست كه براي شبانه در نظر گرفته شده است. بنرهاي پست لامپ شما را مجبور مي كنند تا با تاباندن نور مستقيم به تبليغ ، به آن توجه كنيد و آن را اجتناب ناپذير كنيد.
تبليغات بيلبوردي روي پل
اگر مشتري هدف شما يك مسافر مكرر باشد ، يعني به صورت مدام از يك كبدا به يك مقصد ثابت در حال حركت است اين سبك تبليغات در فضاي باز بهترين حالت است. به عنوان مثال ، اگر آنها در تهران كار مي كنند اما از كرج هر روز رفت و آمد مي كنند ، اين سبك تبليغات ايده آل است.
تبليغات بيلبوردي چريكي
تبليغات چريكي يك عامل شوك دارد. براي شركت در اين روش بازاريابي ، شما به سادگي يك كالاي موجود را در انظار عمومي مي گيريد و سپس به محيط اضافه مي كنيد. مراقب نحوه كارزار باشيد زيرا مي تواند به عنوان تخريب اموال عمومي تلقي شود.
تكنيك هاي رايج تبليغات چريكي:
- نقاشي هاي ديواري استنسيل يا كارهاي مكرر هنر خياباني
- نقاشي هاي ديواري معكوس در جايي كه بازارياب ها براي ايجاد پيام هايي با ظاهري طبيعي آلودگي را از روي سطح پاك مي كنند
- برچسب ها
- بازاريابي مخفي ، همچنين به عنوان بازاريابي مخفيانه شناخته مي شود
نمايش نقاط مثبت فروش
اين محصولات براي جلب خريداران تكان دهنده طراحي شده اند. محصولات در دفاتر صندوق دار معمولاً به مشتريان اين احساس را مي دهند كه در لحظه آخر خريد بي ضرري انجام مي دهند.
تبليغات بيلبوردي بروي حمل و نقل عمومي
اين نوع تبليغات در فضاي باز معمولاً در قطارها و اتوبوس ها ديده مي شود. حدود 38٪ از مصرف كنندگان هنگام رفتن به خانه متمايل به توقف در فروشگاه هستند و اين امر بسته به مارك شما بسيار فرصت طلبانه است.
به ياد داشته باشيد كه كمتر بيشتر است. از آنجا كه بازار شما هميشه در حال رفت و آمد است ، شما بايد بدون بار شناختي بيش از حد اطلاعات را به آنها بدهيد.
تبليغات خرده فروشي در فروشگاه
مصرف كنندگان در ذهنيت خريد خود هستند ، بنابراين از شرايط استفاده كنيد. مراكز خريد مكان هاي مناسبي براي تبليغات هستند ، مخصوصاً اگر فروشگاه خود را فقط چند قدم فاصله داشته باشيد.با اين نوع تبليغات ميتوانيد مخاطبان زيادي را به خود جذب كنبد.
تبليغات خلاق و جذاب
تبليغات شيرين كاري تبليغاتي در فضاي باز را به سطح بالاتري مي رساند. اين نوع بيشتر تلاش مي كند ، افراد واقعي را درگير مي كند و احساسات را ايجاد مي كند. يك نمونه از تلنت ، ارائه دهنده كابل و باند پهن مستقر در بلژيك است.
در وسط يك خيابان آرام ، آنها يك دكمه و يك پيكان قرار دادند كه روي آن نوشته شده بود: "فشار دهيد تا درام اضافه شود". هنگامي كه مردم آن را فشار مي دهند ، شهر آرام كاملاً به يك صحنه آشفته تبديل مي شود. پزشكان ، بازيكنان فوتبال ، كارآگاهان ، پليس ، نزاع و درگيري و اسلحه "دوز روزانه درام" را به مردم مي دهند.
اما هنگام استفاده از اين روش بايد مراقب باشيد. اول ، انتظار داشته باشيد كه چندين نتيجه وجود داشته باشد. ممكن است افراد ديگر تبليغات فضاي باز شما را دوست داشته باشند ، در حالي كه ديگران ممكن است اين اقدام را نااميدانه بدانند. در هر صورت ، شما بايد براي آن آماده باشيد.
طراحي بيلبورد هيجان انگيز
اگر مي خواهيد روي تبليغاتي سرمايه گذاري كنيد كه بالقوه توسط ميليون ها نفر ديده مي شود ، در اينجا چند نكته طراحي بيلبورد آورده شده است كه از موثر بودن و چشم نوازي بيلبورد شما اطمينان حاصل مي كنند.
- Ø يك داستان كوتاه طراحي كن
بيلبوردهاي موفق بينندگان را به يك سفر مي كشاند ... حتي اگر اين سفر يك نگاه اجمالي چهار ثانيه اي روي فرمان داشته باشد. بيشتر طراحي هاي بيلبورد اين داستان را با تصاوير و احتمالاً برخي از متن بيان مي كنند. در حقيقت ، بيشتر رانندگان پس از چند كلمه خواندن را قطع مي كنند. به جاي توصيف آن با متن ، از بيلبورد خود براي انتقال اصل ايده يا كمپين استفاده كنيد.
نگاهي به يك بيلبورد بدون متن توسط سامسونيت بيندازيد. اين داستاني را روايت مي كند كه چمدان سامسونيت مدت طولاني ، حتي بيشتر از يك بيلبورد ، دوام دارد.
- Ø نوشته هاي پررنگ و ساده
رانندگان يا عابران فقط چند ثانيه فرصت دارند تا نگاهي به تبليغات بيلبورد شما بيندازند. براي دستيابي به بيشترين تعداد بيننده (و مشتريان بالقوه) ، طراحي بيلبورد خود را ساده نگه داريد. به هر حال ، ممكن است برخي از افراد با سرعت 70 مايل در ساعت توسط تابلوي تبليغات شما دميده شوند. از قلمهاي بزرگ و پررنگ در برابر رنگهاي متضاد زمينه استفاده كنيد و از قلم هاي باريك و اسكريپت خودداري كنيد.
همچنين ، رنگ هايي را انتخاب كنيد كه در بينندگان برجسته باشد. اگر تابلوي تبليغات شما در يك منطقه روستايي است ، از سبز ، آبي و قهوه اي خودداري كنيد. اين بيلبورد روشن ، جسورانه (و خنده دار) توسط لامار را بررسي كنيد.
- Ø تعاملي كردن نوشته
بسته به مكان بيلبورد خود ، ممكن است بتوانيد آن را طوري طراحي كنيد كه با محيط اطرافش تعامل داشته باشد. اين استراتژي باعث مي شود تبليغات شما در ميان سر و صدا قرار بگيرد و توجه رهگذران را به خود جلب كند .
چكيده
تبليغات امروزه يكي از مهمترين و مؤثرترين مواردي است كه شركت ها . مؤسسات ميتوانند محصولات خود را با آن به مردم ارائه كنند . تبليغات انواع مختلفي دارد كه بسته به نوع و طراحي آن و محيط زندگي افرادي كه در آن مكان زندگي ميكنند ميتواند متفاوت باشد.
در صورت تمايل ميتوانيد نظرات وپيشنهادات خود را با ما به اشتراك بگذاريد.