هدف از تبليغات چيست؟بهترين روش تبليغات در ايران.

۴ بازديد

تبليغات تأثيري در فروش محصولات دارد؟چرا بايد از تبلبغات استفاده كرد؟

تبليغات، پيامي است كه فرستنده‌اش براي دريافت پاسخ از گيرنده، با هدايت او در جهت پيشبرد اهدافي خاص، تلاش مي‌كند.

 

 

با توجه به پيشرفت تكنولوژي و تغيير روشهاي زندگي نوع آشنايي مصرف كنندگان با يك سرويس يا محصول دائما در حال تغيير و تحول مي‌باشد با اين وجود اكثر روشهاي تبليغاتي بسته به نوع نياز جايگاه خود را براي شناساندن محصول و سرويس مورد نظر حفظ كرده اند كه بهتر است انواع تبليغات با توجه به نوع كسب و كار شما مشخص شود تا نتيجه بهتري حاصل شود در ادامه مقاله از اهميت و اهداف تبليغات آن صحبت شده است و در آخر به معرفي تبليغات ميپردازيم.

اهداف تبليغات چيست؟

هدف از تبليغات اين است كه شما بتوانيد محصولات خود را به شيوه اي متفاوت به مشتريان عرضه كنيد.

هدف اولتبليغات براي اطلاع رساني

وقتي يك شركتي يا موسسه اي تازه تاسيس ميشود و براي اولين بار كه ميخواهد محصولات خود را به بازار عرضه كند پس بايد از تبليغات استفاده كند.

 در اين هدف تبليغاتي  بايد اطلاعات مناسبي در باره شركت  يا سازماني و محصولي كه آن شركت ميخواهد عرضه كند را با مشتريان به اشتراك بگذارد . لذا انتخاب رسانه تبليغاتي در اين هدف مهم است.شما نمي توانيد از رسانه اي استفاده كنيد كه مشتري زمان بسيار كوتاهي را صرف ديدن آن مي كند. شايد ديده باشيد بيلبوردها و استرابوردهايي را كه تمام آن پر شده از متن و در متن ها قصد معرفي يك رويداد يا محصول و سازماني خاص را دارند.اين نوع تبليغات معمولا توسط مشتري ديده نمي شود. مگر اينكه با ظرافت خاص و بصورت دوره اي اين محتواي تبليغاتي ارائه شود.

هدف دوم: جذب مشتريان

هدف بعدي تبليغات كه هدف مهمي است ، اين است كه بايد از واژه ها يا تبليغاتي استفاده كنيد كه مشتريان را ترغيب به خريد آن محصول كنيد.شايد بتوان بهتر گفت كه مي خواهيم مشتري را به عملي مانند خريد دعوت كنيم. در اين سبك تبليغ مي توان از رسانه هاي مختلف استفاده كرد. البته در اين هدف نيز داشتن يك پيام جذاب و حرفه اي و همچنين گرافيك خلاقانه به دستيابي به هدف تبليغاتي كمك فراواني مي كند.

هدف سوم: يادآوري

يكسري از برند ها ومحصولات شناخته شده اي در كشورهاي مختلف وجود دارند كه بيشتر مردم آنها را ميشناسند ولي بايد گاهي اين شركت ها هم براي يادآوري محصولات خود تبليغاتي را نيز انجام دهند تا به مشتريان خود بگويند كه ما هنوز هستيم و ميتوانيم محصولات بهتر و جديدتري نيز به شما عرضه كنيم.

تبليغات مفيد در ايران

تبليغات در ايران و در سراسر دنيا روش هاي مختلفي دارد ولي بايد در نظر گرفت كه تبليغات بسته به نوع محصول و بودجه شما ميتواند متفاوت باشد . در ايران براي داشتن يك تبليغات خوب بايد از روش هاي موثري استفاده كنيد كه در ذيل به چند مورد آن اشاره ميكنيم.

 

تبليغات خلاق

در ايران به ندرت ميتوان تبليغات خلاق ديد .هر چند برخي از كسب و كارها سعي مي‌كنند از روش‌ها و ايده‌هاي خلاقانه براي تبليغات كسب و كارهاي خود استفاده كنند. اما تعداد اين كسب و كارها بسيار محدود است.

با توجه به تغيير فضاي حاكم بر كسب و كارها و ظهور استارتاپ‌هاي مختلف روش‌هاي تبليغات سنتي ديگر نمي‌تواند ذهنيت مشتريان را نسبت به برند شما تحت تاثير قرار دهد. بنابراين اكثريت كسب و كارها در تلاشند تا به كمك روش‌هاي بازاريابي و تبليغات خلاق بيشترين تاثيرگذاري را بر روي مشتريان خود داشته باشند و به اين طريق ذهن مشتريان خود را تسخير كنند تا بتوانند ميزان فروش محصولات كسب و كار خود را تا حد زيادي افزايش دهند. به عنوان مثال طراحي كارت ويزيت‌هاي خلاقانه، پوسترهاي تبليغاتي مدرن و … نمونه‌هايي از تبليغات خلاق كسب و كارها هستند. هم اكنون شركت‌هاي گرافيكي مختلفي وجود دارند كه در زمينه طراحي كارت ويزيت‌هاي خلاقانه فعاليت مي‌كنند.

ايجاد ويدئوهاي تبليغاتي

توليد محتواي ويدئويي و تهيه ويدئوهاي تبليغاتي يكي از موثرترين و بهترين روش تبليغات در ايران است. زيرا در ايران مردم بدليل استفاده زياد از گوشي موبايل و تماشاي ويدئو هاي مختلف خيلي سريع جذب اين نوع تبليغات ميشوند.از سوي ديگر نيز با توجه به اينكه مردم معمولا تمايل بيشتري به تماشاي ويدئوهاي تبليغاتي از خود نشان مي‌دهند، توليد ويدئوهاي تبليغاتي خلاقانه به يكي از موثرترين روش‌هاي تبليغات در ايران تبديل شده است.

برگزاري مسابقه تلفني

مسابقات تلفني  در ايران يكي از روش هايي است كه مردم از قديم نيز به آن علاقه ي زيادي داشته اند.مسابقات تلفني معمولا براي رسيدن به اهداف مختلفي مانند جذب مخاطب و يا افزايش فروش محصولات و معرفي يك برند طراحي مي‌شوند. از اين رو معمولا هديه‌اي كه براي اين مسابقات در نظر گرفته مي‌شود بايد متناسب با اهداف كسب و كار باشد. مثلا اگر هدف از برگزاري اين مسابقه افزايش فروش باشد معمولا كارت‌هاي هديه و يا تخفيف ويژه براي خريد محصولات مختلف در نظر گرفته مي‌شود. همچنين از شيوه‌هاي تبليغاتي‌اي كه معمولا مخاطب را تشويق به تصميم‌گيري سريع مي‌كند استفاده مي‌شود.

ارائه كارت هديه و تخفيف

مردم ايران معمولا پس از شنيدن يا ديدن كلمه تخفيف واكنش مثبتي به آن محصول نشان ميدهند.به همين خاطر شركت ها و سازمان هايي كه ميخواهند محصولات خود را براي اولين بار به بازار عرضه كنند با تبليغ كلمه تخفيف شروع ميكنند كه اين موجب جذب گسترده اي از مردم براي خريد آن محصول ميشود.همچنين با طراحي كارت‌هاي تبليغاتي تخفيف مختلف براي مشتريان وفادار سعي مي‌كنند آن‌ها ترغيب به خريد بيشتري بكنند. اين نوع روش تبليغات علاوه بر فروشگاه‌هاي اينترنتي در فروشگاه‌هاي فيزيكي نيز كاربرد دارد. و جالب اينجاست كه بر خلاف تصور بسياري از افراد تاثير زيادي بر روي افزايش مخاطب و جذب مشتري دارد.

 

چكيده

در اين وبلاگ ما سعي كرديم تا شما را با روش ها و متد هاي مختلف تبليغات در ايران و هدف از تبليغات براي مشتريان را با شما به اشتراك بگذاريم. تبليغات ميتواند كمك بسيار زيادي به فروش و آشنايي با محصولات شما بكند پس بايد با توجه به محصول روش مناسبي را براي ارائه آن محصول به بازار انتخاب كنيد.

اگر شما هم روش هاي بهتري براي جذب مشتري داريد خوشحال ميشيم با ما به اشتراك بگذاريد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.