مفهوم تبليغات چيست؟ چند مورد از تبليغات امروزي.

۶ بازديد

به نظر شما بهترين شيوه تبليغات چه نوع تبليغاتي است؟آيا تبليغات امروزه امري ضروريست؟

تبليغات ( تبليغ ) يك تكنيك براي آشنا كردن مردم با محصولات و خدمات و ايده هاي خود ميباشد.  اين يك روش رايج و غير شخصي است كه در آن اطلاعات كسب‌ وكار براي مشتريان بالقوه در دسترس قرار مي‌گيرد.

 

تبليغات ، از واژه لاتين " Advertere " گرفته شده‌است كه به معناي " چرخاندن ذهن … نسبت به … " است . آگهي تا حد زيادي مكمل فروش محصولات، خدمات و ايده‌ها است. جالب‌ترين بخش يك تبليغ اين است كه اطلاعات واقعي را با جذبه عاطفي هيجان انگيز همراه مي‌كند. از اين رو، بدون يك تبليغ مناسب ، هيچ تجارتي نمي‌تواند موفق باشد.

هدف از تبليغات

ايده اساسي در تبليغات افزايش كسب‌وكار با فروش كالا / خدمات است. علاوه بر اين، اهداف ديگري از تبليغات وجود دارد كه قابل‌توجه است .

  • براي ترويج محصولات تازه وارد شده در ميان مشتريان بالقوه.
  • براي ترويج برنامه فروش شخصي.
  • براي ايجاد آگاهي در مدت‌زمان كوتاهي بين حداكثر افراد در مورد كسب‌وكار خود.
  • براي ورود به بازار ملي يا حتي بين المللي و ايجاد گروه جديد از مشتريان.
  • براي بالا بردن حسن نيت و ايجاد اعتبار در ميان مشتريان با وعده ارائه كيفيت بهتر محصولات و خدمات.

اهميت تبليغات

در دنياي امروز تبليغات هم براي مشتريان و بازار هدف سودمند است و هم موجب بهبود كسب و كار برندها ميشود.

تبليغات با دادن آگاهي و اطلاعات در مورد محصول و خدمات به مشتري در تصميم گيري و انتخاب كمك مي كند. تبليغات هوشمندانه حتي ميتواند به بيان تفاوت ها و تمايزات محصولات و خدمات برندها بپردازد.

در دنياي امروز تبليغات نقش بزرگي را در رشد اقتصادي جوامع ايفا مي كند. تبليغات علاوه بر آنكه خود صنعتي پويا است، بر ميزان فروش و رشد بنگاه هاي اقتصادي و به طبع آگاهي و خريد بازار هدف از محصولات و خدمات تاثير مي گذارد.

تبليغات (Advertising) و انواع آن

تبليغات انواع مختلفي دارد كه هر تبليغ بستگي به محصول و مقدار هزينه اي كه شما ميخواهيد بكنبد متفاوت است.در ذيل به چند مورد آن اشاره ميكنيم.

 

-          تبليغات چاپي و پوستر

-          روزنامه و مجلات

-          تبليغات بيروني و بيلبورد

-          تبليغات حمل و نقل عمومي

-          اسپانسرينگ برنامه هاي تلويزيوني و رويدادها

-          اسپانسرينگ محتواي سايت

-          تبليغات تلويزيوني

-          پاپ آپ هاي آنلاين و تبليغات موتورهاي جستجو

-          تبليغات رسانه هاي اجتماعي

تبليغات در سال 2021

تبليغات از قديم تا به امروز دستخوش تغييرات شده است ولي ماهيت خود را از دست نداده فقط طرز بيان و روش ارائه آن متفاوت شده است.

تبليغات چاپي در سال 2021

تبليغات چاپي به پوسترها، كارت پستال ها، بولتن ها، بروشورها و ساير آگهي هاي چاپي فيزيكي مربوط مي شود. همچنين آگهي هاي روزنامه و مجله را هم شامل مي شود.

نحوه طراحي و تحليل تبليغات چاپي طي سال‌هاي اخير تغيير كرده، اما اين يك رسانه ثابت تبليغاتي بوده است. در سال 2020 هم شاهد اين نوع آگهي ها بوديم و احتمالا در سال 2021 نيز آنها را مشاهده خواهيم كرد.برخلاف رسانه هاي ديجيتال، تبليغات چاپي را نمي توان با وضوح پيگيري و تحليل كرد. البته روش هايي براي انجام اين كار وجود دارد كه Hubspot به آنها پرداخته است. اما نمي توان به اندازه كمپين هاي ديجيتال، ميزان بازگشت وجه و سود را به طور دقيق تحليل و محاسبه كرد.

بيلبوردها و تبليغات حمل و نقل عمومي در سال 2021

بيلبردها در ابعاد واندازه هاي گونانگون با توجه به طراحي آنها متفاوت است.جاي‌گذاري و هزينه آگهي هاي حمل و نقل عمومي و بيلبوردها، اختلاف گسترده اي با رقيب چاپي دارند.

به عنوان مثال، بيلبوردها با كلمات اندك يا بدون كلمه طراحي شده اند تا بيننده از داخل ماشين يا قطار زمان كافي براي دريافت پيام را داشته باشد. همچنين اين كمپين ها براي افزايش آگاهي برند نيز استفاده مي‌شوند.بنابراين اين كمپين ها معمولا شامل نام برند، شماره تلفن يا آدرس وب سايت هستند.

آگهي هاي تلويزيوني يا بازرگان در سال 2021

آگهي تلويزيوني يكي از رايجترين روش هاي تبليغاتي است.تبليغات كوتاه كه شركت ها وسازمان ها با استفاده از آنها مخاطبين  برنامه يا شبكه تلويزيوني را جذب كنند. اين آگهي ها تنها يكي از انواع تبليغات سال 2021 به شمار مي‌روند.

اما هنوز كه هنوزه اين آگهي ها مخاطبين بسياري دارند و ممكن است ميليون ها نفر آنها را مشاهده كنند. حس و تجربه كاملا متفاوتي نسبت به مدل چاپي، بيلبورد و حمل و نقل به بيننده منتقل مي كنند.

موضوعي كه بايد به آن توجه كنيد، اين است كه آگهي هاي بازرگاني گران هستند. علاوه بر آن، مخاطبين عموما از آنها اجتناب مي‌كنند. دستيابي به مشتري از طريق اين كمپين ها سخت تر از ساير كمپين هاست.

تبليغات راديويي در سال 2021

آگهي هاي راديويي به تبليغات گفتاري گفته مي شود كه بين موسيقي ها و ساير برنامه ها پخش مي شود. جالب است بدانيد كه اين روش به سال 1920 ميلادي (1299 شمسي) بازمي‌گردد.

آگهي هاي راديويي به ويژه براي تبليغات محلي و منطقه اي بسيار قدرتمند است. امروزه پادكست به ويژه براي مخاطبان موثرتر شناخته مي شود.متوجه مي‌شويد كه 4 روش ذكر شده با روش هاي ديجيتال همخواني ندارند. اين همان موضوعي است كه در ادامه راهنماي كامل انواع تبليغات به آن خواهيم پرداخت.

تبليغات چريكي در سال 2021

اين يكي از انواع روش هاي تبليغاتي است كه مي‌تواند بيشترين تاثير را روي مخاطبين بگذارد. البته اين نوع تبليغات در سطح جهان رايج بوده و در ايران نمونه اي از آن ديده نشده است. فرض مي‌كنيم براي خريد به فضايي براي پارك ماشين نياز داريد. حال تصور كنيد كه عكس زير را هنگام پارك ببينيد!

اين مثال از تبليغات چريكي چه تاثيري روي شما به عنوان يك مخاطب مي‌گذارد؟ مي‌توانيد آن را ناديده بگيريد؛ البته اگر مي‌توانيد!

تبليغات محيطي در سال 2021

ممكن است به اندازه كافي انواع تبليغات در زندگي ما نفوذ كرده باشند. عموما آگهي ها خسته كننده هستند، اما برخي از تبليغات محيطي مي‌توانند حال و هواي افراد را تغيير دهند.

همانطور كه مي‌دانيد محيط ما پر از آگهي هاي مختلف است كه براي رشد كسب و كار طراحي شده اند. اما تبليغي مي‌تواند تاثير گذار باشد كه از طراحي و خلاقيت بالايي بهره مند باشد.

تبليغات تلفني در سال 2021

تبليغات تلفني بدين صورت است كه شركت با گرفتن تماس مستقيم با مشتريان ، محصولات و خدمات خود را به بازارعرضه كند. اين روش مي‌تواند براي كسب و كارهاي جديد موثر باشد و آگاهي بيشتري از برند آنها ايجاد كند.

وهمچنين  ميتوان از طريق تبليغات تلفني با شركت هاي بزرگ نيز ارتباط برقرار كرد چون مي‌تواند اعتبار آنها را افزايش دهد. تفاوتي ندارد كه محصول يا خدمات شما چيست؛ اين روش فروش تقريبا براي هر شركتي قابل اجرا است.

شما مي‌توانيد با اجراي اين كمپين، اهداف مورد نظرتان را اجرايي كنيد. از همه مهم تر، به صورت مستقيم با مشتريان احتمالي خود تماس برقرار مي‌كنيد.

 

نتيجه

تبليغات ميتواند تاثير بسزايي در فروش محصولاتتان داشته باشد ولي انتخاب يك تبليغ درست ميتواند شما را سريعتر به مقصد برساند امروزه روش هاي تبليغاتي متفاوتي وجود دارد كه بسته به ميزان هزينه و وقت و نوع محصول ميتواند متفاوت باشد.شما ميتوانيد با خواندن مطالب بالا و كمك گرفتن از مشاوران تبليغاتي تبليغات مورد نظر خود را داشته باشيد.

در صورت تمايل ميتوانيد انتقادات و پيشنهادات خود را با ما در ميان بگذاريد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.